7 stappen naar een winnende marketingstrategie

Digitale marketing versus website marketing

Digitale marketing is de promotie van producten en diensten met behulp van digitale kanalen, waaronder zoekmachines, sociale media, apps, websites, tv, radio, horloges en andere IoT-apparaten (internet of things).

Websitemarketing is de strategische promotie van een website om de zichtbaarheid te vergroten en relevant verkeer aan te trekken. Marketing van een website betekent begrijpen wat klanten willen en nodig hebben. Het is geen geheim.

Potentiële klanten zoeken op Google naar oplossingen voor de problemen die u oplost. Met Google kunt u de kracht van uw gegevens ontsluiten met interactieve dashboards en rapporten.

De mogelijkheid om in contact te komen met potentiële klanten en van hen kopers (en trouwe fans) te maken is enorm. Dat is het goede nieuws. Hier is het slechte: je hebt een websitemarketingstrategie nodig en het kan moeilijk zijn om een krachtige websitemarketingstrategie te maken.

7 Steps to a Winning Website Marketing Strategy

Een website marketingstrategie, in zijn eenvoudigste vorm, is een actieplan om de doelen van uw bedrijf te bereiken. De basis voor het creëren van een strategie begint met een marketing kader voor SWOT-analyse om te begrijpen hoe uw bedrijf past in relatie tot zijn klanten en concurrenten.

Het creëren van een website-marketingstrategie omvat onmiskenbaar veel bewegende delen, en veel van wat erover is geschreven, is onduidelijk of tegenstrijdig. Dus als je je overweldigd voelt, ben je op de juiste plek. Aan het einde van dit artikel heb je een goed basisbegrip van het proces dat nodig is om een solide, bedrijfsgroeiende website marketingstrategie te creëren. Een die browsers aantrekt, betrekt en omzet in kopers.

Step 1: Know Yourself and Your Customer

Wat doet u waardoor u zich onderscheidt van anderen die dezelfde of soortgelijke dingen verkopen? Met andere woorden, waarom zouden mensen voor jou moeten kiezen? Wat willen uw klanten? Waarom willen ze het? Wat hopen ze te vinden als ze op internet zoeken naar wat u aanbiedt? Wat willen ze vermijden? Denk hier diep over na.

ken-uw-klant-m16-marketingDe antwoorden op deze en andere vragen over u en uw markt maken het mogelijk om een effectieve websitemarketingstrategie te plannen en uit te voeren. Zonder deze kennis kan alles wat u doet om uw bestaande strategie te creëren of te verbeteren, wishful thinking zijn. En daarvoor is uw tijd te kostbaar.

Als u niet zeker weet hoe u het bovenstaande moet beantwoorden, kan het zeer nuttig zijn om met een objectieve derde partij te praten. Een met een goed begrip van branding en de digitale marketingruimte.

Stap 2: Geef uw website een goede, strakke uitstraling

Tijd om de roze bril af te doen. Denk eens terug aan vanmorgen toen je op zoek was naar dit, dat of wat anders. Toen je op een link in de zoekresultaten klikte en op een pagina belandde, had je zeker een mening. Wist je meteen dat je hier aan het juiste adres was? Kunt u aan de hand van wat u zag, las en voelde dat deze pagina uw tijd en aandacht waard was?

Wil je blijven en verder verkennen? Was het makkelijk om je weg te vinden? Had je het gevoel dat degene die achter de site zat te vertrouwen was? Wanneer gebruikers uw website bezoeken, wilt u dat ze op al het bovenstaande ja antwoorden. Om dit felbegeerde ja te bereiken, is de juiste combinatie van woorden, afbeeldingen en, belangrijker nog, bewustzijn vereist (ga opnieuw naar stap 1).

Als u niet zeker weet of uw site de juiste boodschap over u verzendt, overweeg dan om een ​​expert in te huren om er goed naar te kijken. Als ze een goede reputatie hebben, zullen ze de juiste vragen stellen om te bepalen wat er nodig is om van uw website een magneet voor uw markt te maken. Ze kijken naar uw siteontwerp, kleurpsychologie, hoe uw inhoud leest, de technologie waarop uw site is gebouwd, hoe uw SEO zich verhoudt tot concurrenten en meer.

Stap 3: Benut de kracht van Google

Zodra u stap 1 en 2 heeft voltooid, kunt u gebruikmaken van de geweldige kracht van Google om verkeer naar uw deur te brengen. Verkeer. Is er een mooier woord? Nee, maar alleen als het het juiste soort verkeer is. Zoals we in de biz zeggen, gericht verkeer.

Gericht verkeer bestaat uit degenen die waarschijnlijk willen wat u verkoopt. En als u lokale klanten bedient, omvat dit ook mensen in de gebieden die u bedient. Stel dat u bijvoorbeeld ongediertebestrijdingsdiensten verkoopt aan huiseigenaren in Atlanta. Er is een manier om dingen zo in te stellen dat Google u verkeer vanuit Atlanta kan sturen in plaats van ergens buiten uw servicezone.

Als gepassioneerde bedrijfseigenaren en -exploitanten willen we een gestage stroom van gericht verkeer, een website die geloofwaardigheid uitstraalt en onze gebruikers de verheffing ervaren die voortkomt uit het gevoel dat we onze beloften zullen nakomen (om hun huizen ongediertevrij te houden, hen meer klanten, enzovoort). Gelukkig zijn de elementen die ons in staat stellen om het bovenstaande te bereiken de elementen die indruk maken op Google. Ze bevatten …

De juiste zoekwoorden

Om wat algemene verwarring op te helderen, is een zoekwoord meestal een zinsdeel. Ja, ongediertebestrijdingsbedrijf Atlanta is een sleutelwoord. Dat geldt ook voor het luxe vakantieoord New Mexico. U wilt zoekwoorden in specifieke delen van uw website plaatsen, zodat zowel mensen als zoekmachines zeggen: “Ah, ik ben op de juiste plek!” Dat is de korte uitleg. Zoekmachine optimalisatie (SEO) is belangrijk.

Om het simpel te houden, SEO is de kunst en wetenschap om waardevol verkeer, ook wel organisch of gratis verkeer genoemd, naar uw website te leiden. 24/7. In SEO zijn trefwoorden de kiemen van waaruit bloeiende bedrijven groeien. Het is de taal die zoekers spreken wanneer ze zoeken naar wat u verkoopt. Dit is de reden waarom, als het gaat om het genereren van verkeer, zoekwoorden net zo essentieel zijn als ademhalen.

Inhoud van hoge kwaliteit

Dit is wat uw verkeer te zien krijgt. De woorden, afbeeldingen, video’s, getuigenissen van tevreden klanten, kortom alles wat u op uw site plaatst om te communiceren waarom degenen die u vinden, in uw open armen moeten rennen en niet moeten lopen.

De lijst met inhoudstypen is lang. Artikelen, podcasts, video’s, webinars, e-boeken en infographics vormen een fractie van de inhoudsmogelijkheden. Om te resoneren met uw publiek, moet inhoud zorgvuldig inspelen op hun behoeften (hierover later meer).

Optimalisatie

Optimalisatie verwijst naar activiteiten, zowel technisch als niet-technisch, die worden ondernomen om uw website aantrekkelijk te maken voor uw publiek en zoekmachines (Google, Yahoo, Bing, Baidu als u zich richt op Chineestaligen, enzovoort). Anders gezegd, het doel van optimalisatie is om u zowel wenselijk als vindbaar te maken.

Stel je voor dat je alle moeite doet om een ​​prachtige site te maken met geweldige, informatieve inhoud. Stel je dan voor dat Google en de andere zoekmachines je niet kunnen vinden wanneer gebruikers zoeken naar wat je aanbiedt. Dit is een belangrijk onderwerp. Het vinden van het juiste SEO-bedrijf om u te helpen is van cruciaal belang. Weet voor nu gewoon dat optimalisatie een essentieel onderdeel is van een robuuste websitemarketingstrategie.

De juiste links

Links helpen ons om het verkeer te verwerven waar we dol op zijn. Maar alleen als we hun kracht begrijpen. Met andere woorden, links hebben de kracht om te bouwen. Maar ze hebben ook de macht om te vernietigen. Simpel gezegd, sommige links zijn goed om ons gericht verkeer te brengen. Anderen niet zo goed. Anderen kunnen nog steeds ronduit destructief zijn.

In feite kunnen te veel van de verkeerde links ertoe leiden dat we verbannen worden van Google en de andere zoekmachines. In een toekomstig artikel ga ik dieper in op de fascinerende wereld van links. Weet voor vandaag gewoon dat een krachtige website marketingstrategie afhangt van de juiste links.

Stap 4: Maak inhoud waar mensen van houden

In stap 3 heb ik vermeld dat uw verkeer uw inhoud komt bekijken. Dit is waar dingen sappig worden. Zie je, de mensen die op je site terechtkomen, hebben hoop in hun hart. Ze willen dat je ze voor je wint met inhoud van hoge kwaliteit die gemakkelijk te begrijpen is. Content die hen helpt antwoorden te vinden, problemen op te lossen en zich beter te voelen.

Om dit te doen, wil je gerichte (dat woord weer) inhoud plannen en maken. Hier is een voorbeeld: laten we zeggen dat u een advocatenkantoor in Atlanta bent en met veel startups werkt. Laten we ook zeggen dat u weet dat een aanstaande wijziging in de regelgeving van invloed zal zijn op de startup-gemeenschap. Dit is de perfecte gelegenheid voor een artikel, podcast en/of webinar die is ontworpen om uw markt te helpen bij het navigeren door verandering. En … beschouw u als de go-to-bron de volgende keer dat ze juridische hulp nodig hebben.

Naast het maken van nuttige, vertrouwenwekkende inhoud, wil je deze ook promoten. Met andere woorden, hoe geweldig uw inhoud ook is, tenzij u het bestaan ​​ervan uitzendt, is het onwaarschijnlijk dat uw publiek het zal vinden. Een effectieve manier om het woord te verspreiden is om …

Stap 5: Word verliefd op sociale media (maar wees kieskeurig!)

In tegenstelling tot wat velen denken, hoef je niet op elk social media netwerk te zitten om te profiteren van social media marketing. U wilt actief zijn op het(de) platform(en) waar uw markt informatie verzamelt/deelt. Als u al sociale media gebruikt, overweeg dan of het rendement op uw investering de moeite waard is die u erin steekt.
liefde-social-media-marketing
Als u bijvoorbeeld momenteel sociale media gebruikt om verkeer naar uw site te leiden, zoek dan uit welk percentage van dit verkeer zich bezighoudt met uw inhoud, contact met u opneemt voor meer informatie of een andere gewenste actie onderneemt.

Als de percentages laag zijn, moet je misschien kijken naar de kwaliteit en frequentie van je social media berichten. Mogelijk moet u beoordelen hoe goed aan de verwachtingen wordt voldaan wanneer gebruikers van daaruit naar uw website klikken. Dit betekent dat u wilt dat deze mensen een consistent goede, vertrouwenwekkende ervaring hebben. Omdat (het oude gezegde) mensen kopen van degenen die ze kennen, leuk vinden en vertrouwen.

Stap 6: Omarm de kracht van e-mail

Ondanks wat je af en toe hoort, is e-mail verre van dood. E-mail blijft zelfs een zeer effectief hulpmiddel voor het opbouwen van lonende klantrelaties. Het is routinematig een van de topkanalen voor veel sectoren. Dat wil zeggen, op voorwaarde dat u het zorgvuldig benadert, met de wensen van uw lezers in gedachten. Met andere woorden, wanneer u e-mails verzendt, betreedt u de persoonlijke ruimte van anderen, dus u wilt respectvol zijn.

Om e-mail voor u te laten werken, wilt u een lijst met e-mailabonnees uitbreiden. Een manier om dit te doen is door iets gratis en nuttigs aan te bieden in ruil voor een e-mailadres. Als u onroerend goed verkoopt, kunt u een gratis gids aanbieden die het proces van het kopen van onroerend goed vereenvoudigt. U kunt dit opvolgen met een reeks nuttige e-mails die veelvoorkomende problemen oplossen.

Ter verduidelijking kunt u een e-mail sturen over eigendomsinspectie met een link naar een meer diepgaand artikel (op uw blog) over het onderwerp. Wanneer u boeiende e-mails koppelt aan artikelen die echt nuttig zijn (geen pluisjes) en gemakkelijk te begrijpen zijn, kunt u worden gezien als iemand die betrouwbaar is. Dit kan het voor lezers veel gemakkelijker maken om voor u te kiezen wanneer het tijd is om te kopen.

Weet u niet waar u over moet schrijven in uw e-mails? Maak een lijst met vragen die u vaak van klanten ontvangt: voor en na de verkoop. Uw topverkopers kunnen hiervoor een geweldige bron zijn. Verander uw antwoorden vervolgens in een gestage aanvoer van informatieve e-mailinhoud.

Stap 7: meer verkeer genereren met betaalde advertenties

Waarom betaalde advertenties? Zoals je misschien hebt gehoord, kan het enkele maanden duren voordat inhoud wordt gemaakt en gepromoot voordat je resultaten ziet. Nu, dit is het wachten absoluut waard. Omdat het verkeer dat door deze methoden wordt gegenereerd, net als samengestelde rente, exponentieel groeit. Het kan echter zijn dat u snellere resultaten wilt. Afhankelijk van factoren zoals het gemiddelde bedrag dat uw klant bij u uitgeeft en wat het u kost om die klant te werven, kan het kopen van advertenties veel opleveren.

Met een platform als Google Ads is het bijvoorbeeld niet ongebruikelijk om een ​​return on investment van enkele honderden procenten te zien. Als u nieuw bent op een bepaalde markt, kunt u met betaalde advertenties bovendien snel ontdekken welke zoekwoorden u het meeste verkeer opleveren. Zie dit als een spoedcursus om zoekwoorden te vinden die uw investering waard zijn.

Verder, als u een vertrouwd ppc-beheerbedrijf inhuurt om uw betaalde advertenties op te zetten en te beheren, zullen zij scherp in de gaten houden wat werkt, zodat u het kunt herhalen.

De marketing formule voor succes

Het creëren van een winnende marketingstrategie begint met het kennen van uzelf en uw klant. Dit is een absolute must omdat het de basis legt voor elke stap die volgt: uw website vernieuwen, optimaliseren zodat mensen naar u worden getrokken en zoekmachines u kunnen vinden, inhoud creëren waar uw markt van houdt, deze promoten via sociale media, bouwen uw e-mailabonneelijst en, indien gewenst, het stimuleren van verkeer met betaalde advertenties. Elke stap wordt gecombineerd om de opwindende synergie te creëren die uw bedrijf laat groeien.